Електронні аукціони для державних та комунальних земель

18 травня 2021 року було прийнято Закон щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони.

Читати на Facebook

18 травня 2021 року було прийнято Закон щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони.

Закон покликаний прибрати корупційну складову в процесі проведення торгів та сприяти наповненню державного бюджету.

Що ж слід врахувати тим, хто планує придбати землю у такий спосіб?

Ми  виділили сім особливостей нового Закону:

1) Участь в організації та проведенні земельних торгів братимуть організатор та оператори електронних майданчиків. Внески будуть оплачуватись учасниками на рахунок операторів електронних майданчиків (через майданчики яких проводяться торги).

2) Переважне право на придбання землі має її орендар;

3) Продаж землі чи прав на неї здійснюється в е-системі (з безоплатною реєстрацією) публічно на торгах, протокол яких формується автоматично;

4) Серед  умов участі в аукціоні: грошовий внесок 30%+ від стартової ціни; визначений строк користування; неповернення внесків учасникам, що не зробили кроку аукціону та переможцю, який вчасно не підписав протокол або договір (такі умови будуть поширюватись і на іноземців, у разі схвалення цього на референдумі відповідно до ЗУ № 552-ІХ);

5) Щодо земельних ділянок с/г призначення – стартова ціна дорівнює нормативній грошовій оцінці; щодо іншої комунальної та держземлі – грошова оцінка не може бути нижчою за експертну оцінку;

6) У разі скасування земельних торгів організатором або визнання їх результатів судом недійсними, проводиться новий електронний аукціон – не раніше ніж за місяць і не пізніше, ніж за півроку;

7) Усі матеріали про лоти будуть розмішуватись в е-системі та Єдиному державному порталі земельних торгів, замовлення послуг з підготовки лотів у порядку, визначеному щодо держзакупівель.

Закон готується на підпис Президента.

Детально про Закон тут: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66972

Ліцензування нерезидентів у будівництві: як це працює?

Новини

Публікації

24
.
09
.
2024

На початку серпня Урядом було повідомлено про ухвалення рішення щодо надання можливості іноземним компаніям та організаціям, які діють на території України через постійні представництва, набувати право на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, шляхом заповнення декларації.

Будьте обачні з боргами вашої компанії

Новини

Публікації

17
.
06
.
2024

Інструмент банкрутства можна порівняти зі скальпелем в руках хірурга, ним можна як вилікувати, так і нашкодити. Процедури банкрутства є особливими та досить складними інструментом. Якщо ним будете користуватися ви, це може вас убезпечити від майнових витрат та відновити платоспроможність товариства. Якщо цим інструментом будуть користуватися ваші недобросовісні контрагенти, це може мати негативні наслідки як для товариства, так і для власника.‍

Хто такий замовник будівництва в Україні та які його повноваження щодо отримання дозвільної та містобудівної документації для початку будівництва?

Новини

Публікації

10
.
05
.
2024

В Україні Замовник може бути одночасно девелопером, а ось девелопер – не завжди Замовник об'єкта будівництва. Замовник будівництва, що має правоустановчі документи (власність/користування) на землю відповідає за оформлення всієї дозвільної документації.

Право на землю для іноземців та юридичних осіб з іноземним елементом в Україні

Новини

Публікації

09
.
02
.
2024

Істотне значення для пожвавлення інвестиційних процесів в Україні, особливо в період воєнних дій, має розуміння з боку потенційних іноземних інвесторів чітких правил, які діють в державі.

14-15 листопада 2023 наймасштабніша Міжнародна виставка та конференція ReBuild Ukraine відбулася у Варшаві.

Новини

Публікації

21
.
11
.
2023

Слід відзначити високий інтерес з боку іноземного бізнесу, який хотів би працювати в Україні. Цьому також сприяла позиція міжнародних інституцій щодо фінансування українських проєктів та готовності страхувати воєнно-політичні ризики.